Ting å ta opp på møtet i Kragerø
Publisert: 06. des. 2006 av Jon Henning Bergane
- Ny president, ser egentlig ingen andre reelle kandidater enn Martin Eikeland?
- Fordele andre oppgaver, ansvarlig for web, ranking og resultatsjef, promotion (presidentens ansvar?), kontaktperson med FISTF osv osv. Også definere det enkeltes vervs oppgaver og ansvar. Opprette offisielle mailadresser for vervene, president@bordfotball.no ranking@bordfotball.no osv.
- Spikre en sånn noenlunde fast turneringsplan for hver sesong, ta hensyn til aktuelle turneringer i utlandet slik at de ikke kræsjer med disse. Listen over turneringer bør stå på forsiden av websiden og informasjon om hver turnering må legges inn så fort den er tilgjengelig. Vi må jobbe som om vi var 100 stk og ikke slik som det kanskje har blitt idag når vi stort sett har tatt hensyn til oss her oppe i Skien.
- Lage påmeldingssystem for turneringer på weben, dette gjør at vi slipper å ringe rundt til alle folkene hele tiden. Da blir det hver enkelt spillers ansvar å følge med på sidene og melde seg selv på. De fleste har internett nå om dagen så dette burde være ok. Om en ikke har kan man jo bare få andre til å melde seg på eventuelt. Linken for å melde seg på bør være tilgjengelig så fort dato og sted for turneringen er spikret. Listen over påmeldte vil til enhver tid være oppdatert under den enkelte turnering.
- Nytt enklere ranking system som er tilpasset norske forhold med tanke på antall spillere og turneringsform (noen ganger serie, andre ganger grupper og cup). Dette gjør at alle kan "oppdatere" rankingen i hodet selv og slipper å mase på evt. treig webmaster :)
- Turneringsformer, seeding. Forslaget om shoot-out konkurranse (bordfotballens svar på sprint i langrenn :)) har blitt godt mottatt så jeg foreslår av vi prøver å få til dette ved neste anledning. Dette er noe vi f.eks kan legge etter pausen ved endt gruppespill f.eks. Må bare finne på noe lurt når vi er så mange deltakere at et cupoppsett ikke går (8, 16, 32 osv). Foreslår at om man f.eks er 10 mann så, trekker man helt vilkårlig ut 4 mann som må spille en slags kvali eller barrage for da å komme til kvartfinalen hvor man trekkes opp mot de resterende 6 spillere.
- Status baner NBFF. Fredrik holder på å sette i stand 12 baner for NBFF. Dette burde også komme Kragerø til gode. Vi trenger ikke så mange baner her opp i Skien annet enn under f.eks GP/IO på sommeren. Derfor foreslår jeg at Kragerø f.eks får 4 baner så har vi 8 igjen noe som burde holde fint. Men Kragerø må da sørge for at banene kommer opp i de tilfellene vi trenger flere baner i Skien. Trenger dere flere baner i Kragerø så hadde det vært fint om dere kunne få ordnet dette, enten at Fredrik lager til dere eller at dere lager selv og/eller låner baner av lokale spillere. Det som ihvertfall ikke er gunstig er at vi må kjøre baner opp og ned når det er turnering i Kragerø.
- Turneringer på søndag?
- Pokaler/premier, gavekort? deltakeravgift? (verving av nybegynnere)
- NM i Kragerø?
- Annonsere i blad? Kontakt fotballblad for og høre om de kunne tenkt seg å lage en reportasje.
Andre ting? Meld ifra på mail jhb@hjem.no eller legg inn kommentar her så legger jeg det inn!
Jon Henning
- Fordele andre oppgaver, ansvarlig for web, ranking og resultatsjef, promotion (presidentens ansvar?), kontaktperson med FISTF osv osv. Også definere det enkeltes vervs oppgaver og ansvar. Opprette offisielle mailadresser for vervene, president@bordfotball.no ranking@bordfotball.no osv.
- Spikre en sånn noenlunde fast turneringsplan for hver sesong, ta hensyn til aktuelle turneringer i utlandet slik at de ikke kræsjer med disse. Listen over turneringer bør stå på forsiden av websiden og informasjon om hver turnering må legges inn så fort den er tilgjengelig. Vi må jobbe som om vi var 100 stk og ikke slik som det kanskje har blitt idag når vi stort sett har tatt hensyn til oss her oppe i Skien.
- Lage påmeldingssystem for turneringer på weben, dette gjør at vi slipper å ringe rundt til alle folkene hele tiden. Da blir det hver enkelt spillers ansvar å følge med på sidene og melde seg selv på. De fleste har internett nå om dagen så dette burde være ok. Om en ikke har kan man jo bare få andre til å melde seg på eventuelt. Linken for å melde seg på bør være tilgjengelig så fort dato og sted for turneringen er spikret. Listen over påmeldte vil til enhver tid være oppdatert under den enkelte turnering.
- Nytt enklere ranking system som er tilpasset norske forhold med tanke på antall spillere og turneringsform (noen ganger serie, andre ganger grupper og cup). Dette gjør at alle kan "oppdatere" rankingen i hodet selv og slipper å mase på evt. treig webmaster :)
- Turneringsformer, seeding. Forslaget om shoot-out konkurranse (bordfotballens svar på sprint i langrenn :)) har blitt godt mottatt så jeg foreslår av vi prøver å få til dette ved neste anledning. Dette er noe vi f.eks kan legge etter pausen ved endt gruppespill f.eks. Må bare finne på noe lurt når vi er så mange deltakere at et cupoppsett ikke går (8, 16, 32 osv). Foreslår at om man f.eks er 10 mann så, trekker man helt vilkårlig ut 4 mann som må spille en slags kvali eller barrage for da å komme til kvartfinalen hvor man trekkes opp mot de resterende 6 spillere.
- Status baner NBFF. Fredrik holder på å sette i stand 12 baner for NBFF. Dette burde også komme Kragerø til gode. Vi trenger ikke så mange baner her opp i Skien annet enn under f.eks GP/IO på sommeren. Derfor foreslår jeg at Kragerø f.eks får 4 baner så har vi 8 igjen noe som burde holde fint. Men Kragerø må da sørge for at banene kommer opp i de tilfellene vi trenger flere baner i Skien. Trenger dere flere baner i Kragerø så hadde det vært fint om dere kunne få ordnet dette, enten at Fredrik lager til dere eller at dere lager selv og/eller låner baner av lokale spillere. Det som ihvertfall ikke er gunstig er at vi må kjøre baner opp og ned når det er turnering i Kragerø.
- Turneringer på søndag?
- Pokaler/premier, gavekort? deltakeravgift? (verving av nybegynnere)
- NM i Kragerø?
- Annonsere i blad? Kontakt fotballblad for og høre om de kunne tenkt seg å lage en reportasje.
Andre ting? Meld ifra på mail jhb@hjem.no eller legg inn kommentar her så legger jeg det inn!
Jon Henning